T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / GÖLCÜK - Ulaşlı Nuri Bermek İlkokulu

Etiket Sonuçları: eTwinningschool

Ock

OKULUMUZ eTwinning OKUL ETİKETİ ÖDÜLÜNE LAYIK GÖRÜLMÜŞTÜR  

Okulumuz, Avrupa'daki okullar için oluşturulmuş Avrupa Okul Eğitimi Platformunda (ESEP) yürüttüğü başarılı çalışmalar ile, Brüksel'de bulunan Merkezi Destek Servisi tarafından 2023-2024 yılı *eTwinning Okul Etiketi *Ödülüne layık görülmüştür.

 

Öğrencilerimizle gösterdiğimiz yoğun çaba ve emek yolculuğumuz sonucunda ödül alan okulumuz Avrupa ve Türkiye'deki sayılı okullar arasında yer alarak eTwinning için rol modeller olan, tanınan ve faaliyetin gelecekteki gelişimi için ilham kaynağı olacak öncü okullardan biri olmaktadır. Okulumuzun, Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü koordinatörlüğünde yürüttüğü başarılı eTwinning projeleri, aldığımız Avrupa Kalite Etiketleri sonrası şimdi de eTwinning Okulu olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Okulumuza bu haklı gururu yaşatan eğitimde ilerleme sürecimize destek veren öğretmen ve öğrencilerimizi kutluyoruz.

May

Her yıl tüm dünyada 9 Mayıs günü eTwinning Günü olarak kutlanmaktadır. İlçe milli eğitim şube müdürümüz Naim YÜKSEL'in konuk olduğu programımızda, okulumuzda  öğretmenlerimiz rehberliğinde öğrencilerimiz çeşitli etkinliklerle 9 Mayıs eTwinning Günü'nü kutlayarak renkli görüntüler oluşturdular. 

Ulaşlı Nuri Bermek İlkokulu olarak proje bazlı öğrenmeyi hedef alan ve öğrenmenin merkezine öğrenciyi yerleştiren eTwinning projelerine dikkati çeken ve bu sayede okulumuzda var olan çalışmaların artarak devam etmesini dileriz; öğretmen ve öğrencilerimize eTwinning çalışmalarında başarılar dileriz.

Mrt

Doğada STEM Projesi, fen, matematik, mühendislik ve teknoloji disiplinlerini bir araya getirerek çocukların doğada gözlem yapmasını, çevre sorunlarını fark etmesini ve bu sorunlara çözüm üretmesini amaçlıyor. Projemiz 10 Türk, 5 İtalya, 2 İspanya ve 2 Yunanistan ortaklı olup 19 ortak birlikte çalışmaktayız. Projemiz Okulumuz Sınıf öğretmeni Özlem TEKİN KARA tarafından yürütülmektedir.

Mrt

Okul öncesi yıllarda matematik becerilerini geliştirmek zor olabilir. Matematik becerilerini sanat, oyun, hikaye, ritim ve müzik etkinlikleriyle bütünleştirerek geliştirmek için matematiği daha eğlenceli hale getirir. Öğrenciler sanat ve hikâye etkinlikleri ile matematik öğrenirken soyut kavramları somutlaştırarak öğrenebileceklerdir. Ayrıca oyun, ritim ve müzik etkinlikleriyle matematiği daha eğlenceli hale getirecekler. Kullanılmış malzemeleri geri dönüştürecekler, böylece geri dönüştürülebilir malzemeler konusunda bilinçlenerek daha bilinçli hale gelecekler. Proje okulumuz Okul öncesi öğretmeni Berat Deniz OKŞAR tarafından yürütülmektedir.

Mrt

Okul öncesi öğrencilerimizi gerçek dünya problemleriyle tanıştırdığımız projemizde; 21. yy becerileri, eleştirel düşünme, problem çözme, farklı bakış açıları geliştirme vb. amaçlıyoruz. web 2 araçları ile zenginleştirdiğimiz projemiz ile çocukların dünyaya farklı bir pencereden bakmalarını sağlamayı planlıyoruz. Projemizde 6 Türk, 2 Slovakya, 2 Litvanya, 1 Hırvatistan, 1 Polonya ve 1 Norveç olmak üzere 13 öğretmen görev almaktayız. Proje yürütücülüğünü okulumuzOkul öncesi öğretmeni Sema OĞUZER yapmaktadır.

Şbt

eSAFETY LABEL OKUL EYLEM PLANI PDF

Şbt

ULAŞLI NURİ BERMEK İLKOKULU e-GÜVENLİK POLİTİKASI

Şbt

Okulumuz, aralarında ülkemizin de bulunduğu Brüksel Merkezli 34 Avrupa Ülkesinin Eğitim Bakanlıklarının üye olduğu Avrupa Okul Ağı  (Europen Schoolnet)  tarafından, 2012 yılında okulları ve öğrencileri internetin zararlarından korumak amacıyla uygulamaya konulan "eSafety Label" (Güvenli İnternet Etiketi)  almaya hak kazanmıştır. 

Iron(No Label), Bronze, Silver ve Gold Label olarak kategorilendirilen sistemde  ilk aşamada  18 ay süreyle  Bronze Label (Bronz Etiket)  alan okulumuz oluşturulan eylem planına göre çalışmalarını yaparak 2024 yılı Aralık ayında  tekrar puanlandırılacak ve Silver ya da Gold Label seviyesinde etiket almaya hak kazanacaktır.

Uluslararası geçerliliği olan bu etiket, okullara  uluslararası platformlarda öncelik ve prestij kazandırmaktadır.

Şbt

ESafety Etiketi, 2012 yılında başlatılan bir Avrupa Okul Ağı girişimidir. Amacı, Avrupa okullarına ve genişletilmiş okul ekosistemine aşağıdakileri sağlamaktır:

  • Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek servisi
  • öğretmenler, okul müdürleri, BİT koordinatörleri ve okul personeli için çevrimiçi bir ortam ve topluluk.

ESafety Topluluğu bu nedenle bu katılımcıların etkileşime girmesi, en iyi uygulamaları paylaşması, tavsiye alması ve zor vakaları ve nasıl çözüldüklerini paylaşmaları için ideal bir alan sunar.

ESafety akreditasyon sistemi, kullanıcıların üç ana alana ilişkin güç ve zayıflık alanlarını belirlemek için okullarının çevrimiçi güvenlik seviyelerini bir dizi kritere göre değerlendirmelerini sağlar: altyapı, politika ve uygulama.

O nasıl çalışır?

ESafety Label ortamında yeniyseniz, önce herkese açık portalı keşfetmekten çekinmeyin, en son haberleri okuyun, kaynakları keşfedin ve eSafety Label´ın okulunuz için neden uygun olduğunu öğrenin. Hazır olduğunuzda lütfen Topluluğa katılmak için kayıt olun, forumları okumaya başlayın, katılım sağlayın ve etiketinizi almak için akreditasyon işlemine başlayın! Çok geniş satırlarda, gerek bir internet güvenilirliği Label elde etmek için kayıt , katılmak ve katılmak toplumda, paylaşmak bilgi ve (aynı zamanda Kaynakları ve Cases aracılığıyla) uzmanlık, hazırlamak internet güvenilirliği broşürleri ve dayalı öz-değerlendirme süreci, Sonunda doldur ve gönderdeğerlendirme anketiniz. Bir etiket aldığınızda, 18 ay geçerlidir ve 12 ay sonra değerlendirme işlemini tekrar yapabilirsiniz.

E-Safety(güvenli internet) Etiketleri tam olarak nedir?

Okulunuzun çevrimiçi güvenlik seviyesine ve değerlendirme sürecinde değerlendirilen diğer faktörlere bağlı olarak, aşağıdaki etiketlerden birini alabilirsiniz.

  • Demir - temel çevrimiçi güvenlik seviyesi
  • Bronz - çevrimiçi güvenlik konusunda asgari farkındalık
  • Gümüş - çevrimiçi güvenliğe daha gelişmiş bir yaklaşım
  • Altın - çevrimiçi güvenliğin tüm alanlarında ve çevrimiçi güvenliğin eğitiminde üstün uygulama

 

 

 

Şbt

Gölcük ilçemizde düzenlenen eTwinning festivalinde okulumuzdan öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizde projelerini sergileyerek katkıda bulundular . Görevli öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Şbt

Okulumuz öğretmenlerinden Berat Deniz OKŞAR, Özlem TEKİN KARA ,Sema OĞUZER, Şükran ŞENSES CAFEROĞLU, Tülay YILMAZ ÖNHON  ve Ülkü AKÇAY 2020-2021 eğitim- öğretim yılında okulumuzda öğrencileri ile birlikte yürüttükleri eTwining projelerinde ulusal ve avrupa kalite etiketi alarak ödüllendirildiler. Öğretmenlerimizi ve projelerde görev alan öğrencilerimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Okulumuz Anasınıfı öğretmenlerinden Sema OĞUZER  rehberliğinde yürütülen projedir. Okullarımızda uygulanan Psikoeğitim Öğrenci Programı doğrultusunda uygulanan değerlendirme formlarına göre öğrencilerimizin salgın sürecinde psikolojik olarak etkilendiği gözlemlendi. Bazı öğrencilerimizin kısıtlamalar nedeniyle uzun süre evde kalmaktan korktuklarını, bazı öğrencilerimizin ise yakınlarının hastalanmasından veya kendilerini kaybetmesinden endişe duyduklarını sıklıkla dile getirdiler. Uzun süre evde kalan öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini geliştirmede, oyun kurma ve sürdürmede sıklıkla desteğe ihtiyaç duydukları gözlemlenmiştir. Bundan hareketle salgının olumsuz etkilerini en aza indirgemek ve öğrencilerimizin eğlenceli ve rahatlatıcı etkinliklerle arkadaş edinmelerine destek olmanın faydalı olacağı düşünülmüştür. Bunun için, suyun rahatlatıcı özelliğinden yararlanılarak su ile yapılabilecek çeşitli aktivitelerin sunulması planlanmıştır. Öğrencilerimiz su bazlı atölye çalışmaları ile hem eğlenme hem de öğrenme fırsatı bulacaklar.

Mrt

Okulumuz öğretmenlerindenTülay YILMAZ ÖNHON rehberliğinde 2/A sınıfı öğrencileri ile yürüttüğü projesi 7 -11 yaş ilkokul öğrencilerini kapsamaktadır. Projelerinin amacı Öğrencilerde okuma alışkanlığı ve sevgisini kazandırmak, iletişim becerilerini geliştirmek öncelikli olup kitap okumayı eğlenceli hale getirmektir. Ayrıca her ay öğrencilerimizi 1 yazarla buluşturup okuduğu kitabın yazarıyla birlikte tanımasını ,anlamasını sağlamaktır. Çocuklara , kitap okuma alışkanlığını, kitap sevgisini kazandırmak için kitaplarımızı okuyarak kitap ve yazarla ilgili etkinliklerin yapılmasını amaçlıyoruz.

Mrt

Okulumuz Öğretmenlerinden Ülkü AKÇAY rehberliğinde 1/A sınıfı öğrencileri ile yürüttüğü projelerinde Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu yüce önder Mustafa Kemal'in hayatı, ilkeleri, fikirleri, yaptığı yenilikler, kişilik özellikleri farklı etkinliklerle anlatılacaktır. Projemizin amacı, Atatürk'ün hayatını, Milli Mücadele yıllarını, yaptığı devrimleri, fikirlerini, kişisel özelliklerini, bilim , teknik , sanat anlayışını v.b. anılarını ve eserlerini tanımak ve ve öğrencilerimize tanıtmaktır. Projede milli bayramlara, önemli gün ve haftalara yer verilecektir. Projede yer alan etkinlikler Milli Eğitim Bakanlığı eğitim ve öğretim programlarında yer alan Atatürkçülük konuları ele alınarak düzenlenecek ve derslere entegre edilerek uygulanacaktır.

Mrt

Okulumuz öğretmenlerinden Ülkü AKÇAY rehberliğinde 1/A sınıfı öğrencilerimizle yürüttüğü projede çocuklara matematiği çeşitli akıl oyunları , oyunlar ve günlük yaşam deneyimleri ile eğlendirirken öğretebilmek. Matematiğin çocuklarda sadece sembolik değil de somut bir şekilde beyinlerine yer etmesini sağlayabilmek. Onların öğrenim hayatına dokunan ilk el siz değerli okulöncesi öğretmenlerinin de desteği ile matematikten nefret etmeyen matematik kelimesini duyunca gözleri ışıldayan çocuklar yetiştirebilmek.

Şbt

Okulumuz öğretmenlerinden Özlem TEKİN KARA rehberliğinde yürütülen projede ; Bekle!Maceraya atılmadan önce birkaç uyarı işine yarayacaktır!Yüce Pi ile tanıştığında hazırlıklı ol.Saygıyla önünde eğil.Fibonacci'yle gazoz içebilirsin fakat Pisagor'a asla asitli içecek teklif etme.Yeni demlenmiş çay onunla iyi anlaşmanı sağlayabilir.Matematik denilince kaskatı kesilip buzdağına dönüşen öğrencilriniz mi var ?O zaman bu proje tam size göre .
Matematik konularını müfredata uygun olarak oyunlaştırıp,çocukların bu oyunun içinde rol almasını sağlayarak fark ettirmeden zor dediği konuları öğretmeyi amaçlıyoruz.sek sek oynayarak ritmik saymayı,dart atarak toplama işlemini,bil bakalım ben kimim oyunu ile çarpma işlemini,parkur oyunları ile bölme işlemini,market alışverişi ile çıkarma işlemini ve paralarımızı ya da birlikte çoğaltacağımız yeni oyunlarla farklı konuları öğretmeyi planlıyoruz.

Şbt

Okulumuz öğretmenlerinden Özlem TEKİN KARA rehberliğinde yürütülen projede. Dünyada yaşanan coronavirüs salgını nedeniyle çocuklarımızın ruhsal ve sosyal alanda eksiklerini sanat yoluyla gidermeyi amaçlamaktayız. Salgın sürecinde sokağa çıkma yasağı nedeniyle sosyal, ruhsal alanda sanat terapisine dayalı etkinliklerden oluşan çalışmaların uygulanmasını hedeflemekteyiz. Bunun yanı sıra kültürel değerlerimizi de sanatla entegre etmeyi ve kültürümüzü,sanatımızı gelecek nesillere aktaymayı amaçlıyoruz. Ayrıca çocukların ruhsal,sosyal alanda iyileştirmenin yanı sıra el becerilerini geliştirmek, doğayla ve sanatla iç içe olmalarını sağlamayı amaçlıyoruz.

Şbt

Anasınıfı B şubesi öğretmenimiz Berat Deniz OKŞAR rehberliğinde yürütülrn projede çocukların sınıfta matematik kavramlarını öğrenmelerine ve bu becerileri gerçek hayattaki durumlara aktarma konusunda güven duymalarına yardımcı olmak.Çocukların sınıfta matematik kavramlarını öğrenmelerine ve bu becerileri gerçek hayattaki durumlara aktarma konusunda güven duymalarına yardımcı olmak.Çocukların yeteneklerine güvenerek matematiksel düşünmelerini geliştirme.Matematiksel sorgulama becerisini geliştirme.Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme.Sayısal yetenekleri öğretmek ve geliştirmek için,Kağıt kalemle sınırlandırılmış etkinlikler çocukların dış dünya ile etkileşime girme şansını azaltacak ve matematik kavramlarını geç öğrenmelerine neden olacaktır. Bu nedenle çocukların farklı materyaller kullanarak eğlenerek öğrenmelerini sağlamak için matematik oyunları ile matematiği sevdirmeyi hedefliyoruz.

Ekm

Okulumuz öğretmenlerinden Sema OĞUZER rehberliğinde Anasınıfı A şubesi öğrencilerimiz "STEAM FOR KİDS" eTwinning projesi kapsamında  21. yüzyıl STEM becerilerine yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmeyi ve  dünyayı keşfedebilmelerini sağlayacak. Öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme gibi becerilerini geliştirerek disiplinler arası bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar.

Eyl

2020-2021 YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA OKULUMUZDA YÜRÜTÜLEN eTwinning PROJELERİNDE GÖREV ALAN ÖĞRENCİLERİMİZE ÖDÜLLERİ OKUL MÜDÜRÜMÜZ YENER TAŞ ve SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLDİ.

Eyl

Ulaşlı Nuri Bermek İlkokulu eTwinning Projeleri Ulusal Kalite Etiketi Ödüllerini 16'ya  çıkardı.

Okulumuz öğretmenleri 2020-2021 eğitim öğretim yılında uygulamış oldukları projeleri ile ödüllerini aldılar. Sema OĞUZER ,Özlem TEKİN KARA , Berat Deniz OKŞAR , Tülay YILMAZ ÖNHON  ve Şükran ŞENSES CAFEROĞLU öğretmenlerimizi ve öğrencilerini tebrik eder. Başarılarının devamını dileriz.